PRINCIPI MARKETINGA
Oznaka:
113MAR
Koordinator predmeta: Dr Stevan Vasiljev, redovni profesor
Godina/Semestar: 1/2
Nedeljni fond časova: 2+3
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Predmet je namenjen studentima na usmerenjima Marketing i
Trgovina. Osnovni cilj discipline je savladavanje osnovnih postulata marketinga
kao preovlađujuće poslovne koncepcije u savremenom poslovanju. Od studenata se
očekuje da usvoje osnovna znanja o prirodi i karakteru tržišta, elementima mikro
i makro-okruženja, kao i elementima marketing miksa.
Sadržaj predmeta: Predmet je sadržajno organizovan u četiri ključne
celine koje se analiziraju s teorijskog aspekta i s aspekta analize slučajeva iz
prakse:
▪ Tržište kao izvor i cilj
marketinga (pojam, klasifikacija i subjekti tržišta);
▪ Osnove marketing koncepta
(razvoj marketing koncepta, priroda i karakter marketinga, pristupi izučavanju i
tumačenju marketinga, marketing menadžment, promene u aplikaciji marketinga);
▪ Istraživanje tržišnih
mogućnosti i selekcionisanje ciljnih tržišta (marketing okruženje, informacioni
sistemi, segmentacija tržišta, istraživanje potrošača i konkurencije);
▪ Instrumenti marketing miksa
(proizvod, cena, distribucija, promocija).
Oblici provere znanja:
▪ tri kolokvijuma
▪ izrada studije slučaja na
vežbama
▪ usmeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: nisu istaknuti.
Jezik izvođenja predmeta: srpski.