PONAŠANJE POTROŠAČA


Oznaka: 315PPT

Koordinator predmeta: Dr Ružica Kovač Žnideršić, vanredni profesor

Godina/Semestar: 3/6

Nedeljni fond časova: 2+3

Broj kredita: 6

Cilj predmeta: Studenti smera Marketing kroz ovaj predmet izučavaju istraživanja i saznanja o savremenim konceptima i metodama proučavanja ponašanja potrošača, uglavnom kroz prezentaciju teorijskih postavki kao i razvijanja stečenih znanja kroz aktivnosti na vežbama. Ovladavaju znanjima o ponašanju potrošača neophodnih za postizanje poslovnog uspeha na tržištu. Bazirana na savremenim teorijama i konceptima o ponašanju potrošača omogućava studentima razumevanje potreba i motiva potrošača, determinanti ponašanja potrošača, s posebnim osvrtom na eksterne faktore koji deluju iz okruženja na ponašanje potrošača, a na interne faktore koji se odnose na mentalno stanje i karakteristike ličnosti kupaca i potrošača.

Sadržaj predmeta: Interdisciplinarnost i savremene tendencije u ponašanju potrošača. Primena, uloga i razvoj baze podataka o potrošačima. Istraživanje potreba i motiva potrošača. Determinante, ekonomski uticaji, sociološke determinante i psihološka istraživanja ponašanja potrošača. Motivi ponašanja industrijskog kupca. Modeli ponašanja potrošača. Potrošač u okruženju.

Oblici provere znanja:
 ▪ dva kolokvijuma
 ▪ usmeni ispit.

Potrebna predznanja i uslovi: 113MAR (Principi marketinga), 215MMT (Marketing menadžment).

Jezik izvođenja predmeta: srpski