MENADŽMENT TRGOVINSKIH PREDUZEĆA


Oznaka: 322MTP

Koordinator predmeta: Dr Božidar Roca, vanredni profesor

Godina/Semestar: 3/6

Nedeljni fond časova: 2+2

Broj kredita: 6

Cilj predmeta: Studenti smera Trgovina kroz ovaj predmet, ovladavaju opštim pristupom nauke o menadžmentu i primenom osnovnih elemenata - strukturnih komponenti, što omogućuje da kao budući menadžeri u trgovinskim preduzećima iskažu svoje vrednosti, umeće i znanje i postignu zacrtane rezultate. Izučavanjem ovog predmeta studenti ovladavaju saznanjima o preduzetništvu i njegovom prerastanju u elemente profesionalnog menadžmenta - primenom planiranja, organizacije, rukovođenja i kontrole.

Sadržaj predmeta: Menadžment trgovinskih preduzeća i institucionalni uslovi. Preduzetništvo i preduzetnik u poslovima vezanim za trgovinski menadžment. Menadžment trgovinskih preduzeća i okruženje. Strukturne komponente menadžmenta. Potencijalne strategije trgovinskih preduzeća. Pojam i značaj organizacije. Funkcionalni subsistemi organizacije trgovinskih preduzeća. Personalni menadžment i vođenje. Značaj kontrole i informacijske komponente u menadžmentu trgovinskih preduzeća. Poslovni potencijal i kultura.

Oblici provere znanja:
 ▪ dve studije slučajeva
 ▪ dva kolokvijuma
 ▪ usmeni ispit.

Potrebna predznanja i uslovi: 214KMT (Kanali marketinga i trgovina), 221MTR (Marketing trgovinskih kompanija).

Jezik izvođenja predmeta: srpski.