GLOBALNI MARKETING
Oznaka: 339GMA
Koordinator predmeta: Dr Aleksandar Grubor, docent
Godina/Semestar: 3/6
Nedeljni fond časova: 2+3
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Za studente smera Marketing, predmet obrađuje, izučava i
analizira teorijske postavke, uz sticanje i usavršavanje praktičnih veština u
primeni novousvojenog znanja. U razvoju praktičnih veština se koriste analize
konkretnih slučajeva iz domaće i međunarodne marketing prakse.
Sadržaj predmeta: Uloga, mesto i značaj globalnog marketinga. Globalno
marketing okruženje. Globalna tržišta i potrošači. Globalna marketing
segmentacija. Globalna marketing strategija: izvoz i uvoz, ulazak na nova
tržišta i tržišna ekspanzija. Globalne strategije kooperacije i globalna
strategija partnerstva. Kreiranje globalnih marketing programa odlučivanja o
proizvodu, o cenama, o marketing kanalima i o marketing komunikacijama.
Upravljanje, organizovanje i kontrola globalnih marketing aktivnosti.
Oblici provere znanja:
▪ dva kolokvijuma
▪ studija slučaja
▪ usmeni ispit
Potrebna predznanja i uslovi: 113MAR (Principi marketinga).
Jezik izvođenja predmeta: srpski.