XV
Internacionalni Naučni
Skup |
|
||
UČENJE, INOVACIJE I RAST ORGANIZACIJA U KONTEKSTU STRATEGIJSKOG UPRAVLJANJA |
||
Sposobnost organizacija za postizanje postavljenih strategiskih ciljeva zavisi, pre svega, od moći organizacije da uči i da se razvija. Inovacija i unapređenje proizvoda, usluga i procesa mogu se postići unapređenim znanjima i umenjima osoblja, nadmoćnom informatičkom tehnologijom i upravljanim procesima organizacije. Ciljevi postavljeni u učenju i razvoja su infrastruktura i pokretači postizanja uspeha, razvoja i rasta. Stoga, da bi organizacija imala moć da postigne ciljeve u rastu i razvoju, mora ulagati u osoblje, sisteme i procedure. U kontekstu perspektive učenja i razvoja četiri glavne kategorije su: (a) moći osoblja, (b) istraživanje i razvoj, (c) motivisanost i zajedničko pregnuće i (d) moći informacionog sistema i komunikacionih tehnologija. Svaka poslovna aktivnost u bilo
kojoj organizaciji se sastoji iz niza procesa, a svima je krajnji cilj
stvaranje vrednosti za kupce i ostvarivanje profita za organizaciju, a u cilju
razvoja i rasta, odnosno dugoročnog obnavljanja organizacije u kontekstu
strategijskog upravljanja. Operativni procesi stvaraju vrednost u kratkom
talasu, tako da počinju zahtevom od strane klijenta , a završavaju se isporukom
robe i/ili usluge. Proces u kome se istražuju nove ili latentne potrebe kupaca,
a potom se stvaraju proizvodi i usluge, za zadovoljenje potreba kupaca, čini
proces inovacije. Stoga inovacije predstavljaju jedan od najvažnijih internih
procesa za organizaciju i koji se odvijia u dugom talasu stvaranja vrednosti.
Danas organizacije stiču konkurentnu prednost na tržištu putem inovativnih
proizvoda i usluga i ovi procesi postaju važan deo poslovnog lanca vrednosti, a
uspeh se meri konkretnim strategijskim ciljevima i merama njihovih postignuća.
Dakle, merenje efikasnosti u organizacijama se sve više vezuje za efektivnost i
efikasnost procesa učenja, inovacija, istraživanja i razvoja. |
||
Predsednik Programskog odbora
SM2010 |
||